Японські оливи Toyota

Які ж то оливи нам ллють у Тойоту? Самурайське питання

Японія – найзагадковіша країна світу. Ми мало розуміємось на мові, історії та культурі японців, нам зовсім незрозумілий їхній світогляд, та незважаючи на те ми багато чого любимо у цій країні. Любимо японську кухню, японську електроніку, а особливо – японські автомобілі.

Toyota… Чудове авто. Чим новіша модель, тим ближча вона до ідеалу. Візьмемо, для прикладу, Toyota Camry. Згадуючи класика, можна сміливо сказати, що у ній все прекрасне: і дизайн, і мотор, і коробка. От тільки їздитиме у нас така краса недовго… І справа тут зовсім не у двигуні, бо він бездоганний, як ікона святого. Причина ховається навіть не у гидкому паливі, агресивному стилі водіння, чи далеко ще не європейських дорогах. Зло, що буквально вбиває дорогу японську красуню, — сервіс. Так-так, саме неправильне сервісне обслуговування, а конкретно – заміна моторної оливи в офіційних сервісних центрах, що протирічить книзі експлуатації. Ми вже писали про це у статті «Куда рулит Toyota-сервис?».  Хто не читав, зайдіть, там викладена досить цікава інформація. Вона допоможе зрозуміти, чому одразу по закінченню гарантійного сервісу ідеальний мотор Toyota починає здавати. Основну суть матеріалу викладаємо у двох словах. В офіційних сервісних центрах при плановій заміні моторного масла заливають оливу з в’язкістю 5W30, незважаючи на те, що в книзі з експлуатації автомобіля чітко вказана олива з в’язкістю 0w20, 0W16. Результат такого горе-сервісу не радує щасливих власників Toyota Camry, бо частенько закінчення строку гарантійного обслуговування дивним чином збігається з капітальним ремонтом двигуна за власний рахунок. До речі, остання модель Toyota Camry відповідає вимогам ЄВРО-VI, тому згідно мануалу потребує масел 0w20, 0W16. А тепер здогадайтесь, що у її двигун ллють наші офіціали? Правильно! 5W30

Складається враження, що вони ллють його у всі авто без винятку…  Чому не 0W16? Відповідають, що оливи з потрібною в’язкістю у них просто немає. Як таке може бути, що авто на гарантійному обслуговуванні є, а потрібної оливи для заміни немає, - це питання, на жаль так і залишається без відповіді. То як вам перспектива купити авто за 40 000 доларів, проїхати на ньому 150 000 км і втрапити в таку халепу, як капремонт двигуна за власний рахунок? Правда ж, зовсім нецікава? Отже, якщо ви вже купили Toyota Camry, вітаємо, у виборі авто ви не помилилися. Не помиліться тепер у виборі олив для свого бездоганного автомобіля.

Японському – японське?

У багатьох щасливих власників японських авто виникає цілком логічне питання: якщо авто японське, то, напевне, марку оливи для нього також краще обирати японську? На перший погляд, здається, ніби так воно і є, бо ж японському – японське. Але насправді все далеко не так просто… І ось чому.

Моторна олива Idemitsu, або як нас вчать бачити те, чого нема…

Моторними оливами Idemitsu вже не один рік активно торгують у нас, у Білорусі та Росії. Продавці рекомендують заливати їх у мотори японських авто. Ми вирішили більше дізнатися про цей бренд, і ось що виявилося…

 

Виробник Idemitsu Kosan Co, Ltd – поважна компанія, заснована ще у 1911 році, друга за величиною у Японії серед нафтопереробних фірм галузі. Репутація бренду бездоганна. Продукти, а власне паливно-мастильні матеріали Idemitsu, купують величезні корпорації. Сказати нічого: компанія дбає про якість, усі промислові оливи, створені Idemitsu, відповідають 

найвищим  сучасним стандартам. Оливи Idemitsu для морського транспорту та індустріальні масла і змазки цієї компанії цінують у всьому світі. Експерти та споживачі відзначають блискучу якість лінійки олив та мастил Idemitsu, шкода лише, що моторних та трансмісійних мастил для автомобілів у цього бренду немає… Це не жарт. Перейдіть за посиланням http://www.idemitsu.com/products/index.html та на власні очі переконайтеся, Idemitsu Kosan Co.,Ltd не виробляє моторних олив... Уявіть, заходите ви в автомагазин, бачите на полиці моторні оливи Idemitsu, а насправді їх там немає… ну просто як в анекдоті про російські війська на Донбасі та бандерівців. J Цікаво ще й те, що бачити моторні оливи Idemitsu на полицях магазинів можуть лише українці, білоруси та росіяни. Ну, останні вже давно звикли бачити те, чого нема J, а як щодо нас та білорусів? Напевне, наступати на старі граблі – невід’ємна риса нашого менталітету. Довіряємо і не перевіряємо, тому й маємо те, що маємо. Нам говорять, що оливи Idemitsu потрапляють у автомобілі Toyota ще на конвеєрі, і ми наївно віримо кожному слову. А як воно у реалі? Насправді оливи Idemitsu дійсно заливаються у Toyota, Mitsubishi, Nissan, Honda. Acura ще на конвеєрі. Але є один крихітний нюанс. Це не моторні оливи, а кондиціонерні… Оливи Idemitsu ллють у кондиціонери, бо ця компанія виробляє PAG-масла. Посилання тут: http://www.idemitsu.com/products/lubricants/pag/index.html.

 

Незважаючи на таку цікаву ситуацію з оливами японської нафтопереробної компанії, фірма  Hammer в Україні впевнено торгує моторними оливами Idemitsu, а коли ми задали бренд-менеджеру Володимиру прямі запитання, той настільки вправно ухилився від них, що мимоволі згадався фільм про адвоката диявола.

Сон розуму породжує чудовиськ… Навіть у каністрах для моторних олив

Як казав великий митець, сон розуму породжує чудовиськ. Безмежна довірливість наших споживачів та абсолютна відсутність контролю з боку держави породжує безмежне поле для фальсифікату будь-якого розливу. Під виглядом моторних олив в Україні сьогодні продаються такі чудовиська, що аби наші машини заговорили, ми б жахнулися від того, яке паскудство заливаємо у двигуни своїх дорогих і страшенно дорогих авто.

 

Цікаво, що чим далі, тим більше ця ситуація погіршується. У цьому році в Україні було відмінено обов’язкову сертифікацію моторних олив. Не можна сказати, що сертифікацію, що діяла раніше, можна було назвати гордим словом «захист», скоріше, збиранням коштів, але коли і її відмінили, то вхід на ринок моторних олив став геть вільним, як двері громадського туалету – зайти може кожний. Це дозволяє безперешкодно продавати будь-яку рідину, схожу на моторну оливу, назвавши її продуктом відомого бренду. Для споживачів же це означає, що вони можуть залити у двигун їхніх авто оливу, яка не має тих якостей, про які заявляють продавці, і за такий обман їм геть нічого не буде. Тобто, у разі, якщо мотор вашого авто після 20-50 тисяч км пробігу на такій оливі дасть дуба, значить вам просто не пощастило. Що вам робити? Та просто купувати новий мотор…

 

Тара і строк придатності – непрямі докази

Строку придатності не мають хіба що геніальні витвори мистецтва, з роками вони тільки дорожчають. Термін будь-яких інших речей раніше чи пізніше закінчується. Що стосується моторних олив, то строк їх зберігання не такий вже й довгий. А от який, сказати точно ніхто не може навіть у рамках одного бренду. Ви здивуєтеся, але виявляється, що строк зберігання моторної оливи варіюється від 2-х до 5-років! Наприклад, знаменитий французький Motul у цьому році зменшив строк зберігання своїх моторних олив у залізних банках з 3-х років до 2-х, а термін придатності олив у пластиковій тарі – з 5-ти років до 3-х. Чому це сталося? Точної інформації немає, існує думка, що у зв’язку зі зміною певних екологічних правил у Європі. Логічно передбачити, що на всі оливи, що продаються в Європі, також скоротиться термін придатності.  Цікаво, що з оливами Idemitsu зовсім інакше… Менеджер з Hammer стверджує, що термін зберігання цих японських масел 2 роки, якщо ж взяти в руки каністру 2017 року, на ній зазначений строк 18 місяців, а от на каністрі 2018 року – 36 місяців. Коли таке бачиш, виникають запитання, якщо у Європі термін придатності олив у залізній тарі не більше 24 місяців, то як олива Idemitsu може продаватися там з терміном 36 місяців? Відповідь – ніяк. Ми вирішили копнути глибше у цьому питанні, і виявилося, що ці оливи дійсно в Європі не продаються. Японські авто по Європі їздять, але олив Idemitsu у продажі немає… Виникає питання, чому? Можливо дійсно моторних олив Idemitsu не існує?

 

Псевдоєвропейські оливи

Пікантна ситуація склалася й з іншими оливами у залізних каністрах, що позиціонуються у нас як аля-німецькі, аля-італійські і т.д. На всіх стоїть термін 

зберігання 5 років… Не треба бути Шерлоком Холмсом, щоб докумекати просту річ – якщо на цих каністрах пишеться строк 5 років, значить, у Європі такі оливи не продаються.                                       

 

Чому аля-німецькі? Історично так склалося, що вітчизняний нафтопром не випускав якісної продукції, яка б відповідала нормам сучасних авто. Звичайно, довіра споживачів до європейських олив більша. От і вигадали наші підприємці хитрий маркетинговий хід. Вони додумались видавати зовсім новий бренд (без імені та частенько без якості) за європейську марку. Робиться це так. Реєструє підприємець торговельну марку у Німеччині, Італії чи ще якійсь країні Європи і навіть Японії розливає у нас оливи і видає їх за європейську продукцію. На новинки з Європи наші водії завжди звертають увагу, отже, на якийсь час успіх новому бренду забезпечений. Запитаєте, а що, як споживачі виявлять, що якість оливи погана, і не захочуть більше купувати продукцію? Спритні підприємці тим не переймаються. Зареєструють нову марку, змінять упаковку, етикетки, і готово. На тому ж заводі наливатимуть ті ж самі оливи, просто вже в іншу тару. Ось таке просте рішення складних проблем. J Відповідальності ж за зіпсовані авто виробники олив все одно не несуть…

 

Російський слід

Але повернімося до нашої японської проблеми моторних олив Idemitsu, бо чим далі розбираєшся, тим більше розумієш, що ця продукція загадковіша, ніж сама Японія. 

Так от, цікаво, що практично усіма представництвами брендів, що працюють на нашому ринку, керують російські компанії. Motul, Valvoline, Idemitsu – усі вони мають центри у Москві. Якщо моторна олива Idemitsu не представлена ніде, окрім України, Росії та Білорусі, є здогадки, що вона зовсім не японська, а російська… Одразу скажемо, що це – не звинувачення, а гіпотеза. Документальних доказів російського сліду Idemitsu наразі немає. Але логіка наводить на роздуми.

Як говорив герой Акуніна детектив Фандорін, по-перше, по-друге, по-третє і по-четверте.

Отже. По-перше. Морський транспорт, яким доставляються оливи з Японії, пливе до нас не один місяць, а всі три. Додайте час на розмитнення. Вийде місяців чотири. При таких поставках оливи явно не вистачатиме, з нею будуть перебої. Зважаючи на те, що на ринку дефіцит Idemitsu не спостерігається, а наявність продукту така, ніби він доставляється не морем, а чартерними авіарейсами, цілком можливо, що виробляються ці оливи зовсім не в Японії, а значно ближче…

 

Є ще одна гіпотеза щодо можливого походження моторних олив Idemitsu. Припустимо, що хтось зареєстрував у Японії компанію, а фактично розливає оливи на заводі, скажімо, у Тайвані. Вантаж реєструється як японський, тому у митних документах зазначено країна-постачальник ― Японія.

 

Взагалі, гіпотез може бути ще десятки. Але справа не у тому. Ми нічого не маємо проти розташування виробництва в інших країнах і створення нових 

брендів на базі старих іменитих та добре розкручених. Якщо, скажімо, Bridgestone випускає у Туреччині шини Lassa, у тому немає нічого поганого. Головне ― споживач знає, що це за шини, і хто за ними стоїть. Ситуація з оливами Idemitsu досить незрозуміла, а отже, викликає відверту недовіру до продукції.

 

Рухаємось далі. Отже, по-друге. Абсолютна відсутність товару в Європі викликає здивування. Дивно також те, що у США не знайдеться олив Idemitsu у залізних банках.

 

По-третє. На сайті виробника Idemitsu немає жодного слова про лінійку моторних і трансмісійних олив.

 

По-четверте. У механічній коробці передач Toyota використовується олива Toyota Differential gear oil LT 75W-85 08885-81060, у Lexus і Toyota з гідравлічною підвіскою заливають Toyota Suspension Fluid Ahc 08886-01805. Якщо розглянути сьогоднішній асортимент продуктів Idemitsu, що складається всього з 11 товарів, то виявиться, що жодної оливи з потрібною для цих японських машин в’язкістю, серед них немає… Ні 0W16, ні 0w20, ні 75W-85, ні інших, дійсно необхідних та зазначених у мануалах цих авто. Цікаво, як такий непідходящий асортимент суміщається з твердженням про масла першої заливки?

Ще раз хочеться сказати, що ми не маємо на меті когось викривати чи звинувачувати. Виникли питання, тож хочеться почути на них правильні 

відповіді. Якщо офіційним представникам Toyota та Idemitsu є що сказати з цього приводу, радо запрошуємо до діалогу.

 

Пару слів про те, чому ми так переймаємося цим питанням. Adoil Expert oil ― не тільки онлайн-магазин. У нас два звичайних магазини у Києві і скоро відкриється ще один у Білій Церкві. В асортименті оливи, авто- та мотохімія, шини та запчастини. Працюємо на ринку автомобільних і мотоциклетних олив не один рік, тому нас знають усі великі імпортери автомобільних олив. Ми успішні, тому що дбаємо про своїх покупців, піклуємося про їхні автомобілі і ніколи не продаємо їм те, що не залили б у свій транспорт. Вважаємо своїм обов’язком сповіщати автомобілістів про контрафакт, фальсифікат та оливи сумнівної якості. Ми не просто торгуємо, окрім того, ми займаємося ремонтами DSG7, мехатроніків, блоків роботизованих коробок, електронних блоків управління двигуном (ЕБУ), АКПП та SBC. https://ad-oil.com.ua/content/avtoelektrik/